Ondernemer aan de bedelstaf
- result
- Bedrijf verkopen, Bedrijfsovername, Directeur Groot Aandeelhouder, Duurzame groei, faillissement
- 0
Een groep bv-opkopers verdiende de afgelopen jaren miljoenen euro’s met het opkopen van noodlijdende bv’s. Die werden vervolgens leeggeplukt. De Fiod, de fiscale opsporingsdienst, heeft 244 besloten vennootschappen kunnen achterhalen. Hoe werkt die handel?
Ingezonden brief: “Het spijt me u te moeten berichten, dat het voor mij onmogelijk is te bekijken of ik mijn belasting voor 2012 nog wel kan betalen. Mijn financiële positie is door de crisis en de bezuinigingsdrift zeer onoverzichtelijk geworden. Door de vele verschillende wetten en belastingen ben ik inmiddels zo terneergeslagen, uitgeput, uitgebuit, uitgewoond, uitgetrokken en uitgeperst, dat ik niet meer weet waar ik aan toe ben, hoe ik moet zijn en of ik er nog wel ben.
Een superenthousiaste klant. Dat was hij zeker. Alle ingrediënten waren er voor gezamenlijk succes. Maar het liep anders… Lees en huiver wat wij leerden van een klant die ons per ongeluk bijna dood knuffelde. Lees verder
Ondernemers zijn dikwijls gefocust op groei. Het moet vooruit, liefst in een zo hoog mogelijk tempo. Helemaal fout, vindt Floris Koumans. ‘Groei an sich is niet mooi, het heeft geen intrinsieke waarde, het geeft geen energie, het is niets anders dan knallen. Als je dat alleen maar blijft doen, dan ontstaat er geen schoonheid, geen identiteit, geen waarde. Kijk naar de natuur. Aan een plant die alleen hard groeit, heb je niks. Lees verder
De financiering van een bedrijf kan op verschillende manieren plaatsvinden. Voor de Belastingdienst is het van belang of je bij een krediet kan aantonen dat je echt een financiering hebt afgesloten. Alleen dan worden de kosten van de lening beschouwd als bedrijfskosten.
Om jouw lening te financieren maken banken gebruik van hun eigen en vreemde vermogen. Voor het vreemde vermogen richten zij zich tot de ECB en DNB. Hier wordt in vogelvlucht uitgelegd hoe banken zich financieren.
Specialisten. Het zijn bijna idealisten 🙂 De wereld heeft ze nodig. Ze zijn rijk aan inhoud, maar arm aan marketing en commerciële vaardigheden. Ze doen daarmee klanten en de wereld tekort. En zichzelf. Waarom is dat eigenlijk?