De vijf peilers van design

Design. Daar vind je wat van. En je klant ook. De een vindt het luxe, de andere een kwestie van persoonlijke smaak. Beide dekken de lading niet, want de impact van design is oneindig veel intenser. Ontdek waarom een goed design leidt tot waardevermeerdering in de ogen van de klant.

Conflict over uw factuur? In 5 stappen naar een oplossing

Stap 1: Blijf rustig en zakelijk

Soms ontstaat er een conflict tussen klant en een bedrijf over een factuur. Meestal komt dit omdat de klant vindt dat de afspraak niet is nagekomen en dus de factuur te hoog is. Of omgekeerd, de ondernemer vindt dat zijn leverancier geen goed werk heeft geleverd en toch eist de leverancier (de eerder afgesproken) betaling van zijn factuur. Zaak is dan te allen tijde rustig, zakelijk en hoffelijk te blijven.
Lees verder


Schrijf een boze brief!

Het is vervelend als iemand gemaakte afspraken niet nakomt. Het liefste zou je personen die in gebreke blijven direct aansprakelijk stellen voor de gelede schade. Toch is het niet verstandig zomaar een schadevergoeding te eisen maar eerst een boze brief te sturen. Arnold Fijn van Draat van ATM Advocaten legt uit waarom.

Algemene Voorwaarden: super belangrijk!

Om conflicten te voorkomen is het gebruik van Algemene Voorwaarden absoluut aan te raden. Dat zijn uw standaard voorwaarden die gelden bij uw offertes, overeenkomsten en dienstverlening. Er zijn alleen wel voorwaarden die wordt gesteld aan úw Algemene Voorwaarden. Daarom de belangrijkste tips op een rijtje.
Lees verder


De 7 trends voor Klantbeleving 2.0 in 2011

Online Klantbeleving. Het is steeds belangrijker. Meer en meer klanten oriënteren en bestellen via internet. Het gebruik van social media neemt snel toe. Wat zijn de zeven bepalende trends ?

Trend 1: online neemt in belang verder toe
Het lijkt een open deur, maar klanten en aanbieders vertrouwen steeds meer op internet als medium. Het aantal websites neemt nu jaarlijks met zo’n veertig miljoen toe. Vroeger was de vraag “Wel of niet een website?”. Tegenwoordig heeft iedere organisatie een website. Nu is de vraag “Wel of niet social media?”. In 2011 neemt het belang van die vraag af. Social Media is een must. Het aantal organisaties dat social media inzet zal in 2011 verdubbelen. Maar ze doen het wel meer gefocust.
Lees verder


Fiscale faciliteiten voor elektrische auto’s

In 2010 heeft de Nederlandse overheid een aantal fiscale faciliteiten voor het bedrijfsleven ingevoerd om de Nederlandse economie te versterken en duurzamer te maken. Energiezuinige auto’s kunnen daar een bijdrage aan leveren. Energiezuinig autorijden wordt dan ook op diverse manieren gestimuleerd. Naast vrijstelling voor BPM, motorrijtuigenbelasting en lagere bijtelling zijn er ook een aantal fiscale investeringsfaciliteiten beschikbaar voor elektrische auto’s (daaronder begrepen plug-in hybrides met een actieradius van tenminste 50 kilometer op een accu). Lees verder


Fiscaal vriendelijke extra’s voor uw personeel

Het traditionele kerstpakket, een laptop of mobiele telefoon van de zaak, de representatievergoeding of bedrijfsfitness; het zijn wat voorbeelden van extra’s die u uw personeel fiscaal vriendelijk mag verstrekken. De talrijke huidige regelingen houden op te bestaan. Daarvoor in de plaats komt de overkoepelende werkkostenregeling, waarmee u vanaf 1 januari 2011 kunt en vanaf 1 januari 2014 moét gaan werken. Lees verder