Terug naar overzicht

Via e-books en sociale netwerken meer bezoek op je site

Stel, je hebt een website maar je hebt geen geld om bezoekers te kopen via Adwords. Toch wil je iedereen kennis laten maken met jouw website, wat zijn je opties? In dit artikel promoot ik een e-book op een tweetal manieren die elkaar prima aanvullen. De eerste optie is CloudFlood en de tweede is wat bekender: een nieuwsbrief.

Snel inschakelen van je eigen en andermans netwerk?
Gratis, het woord waar vele Nederlands dol op zijn. In dit stuk ga ik uit van een verhuisbedrijf. Alle voorbeelden die je ziet zijn daarop gebaseerd. Een ideale manier om in te spelen op de behoefte aan gratis dingen is het beschikbaar stellen van een e-book. Enkele voorbeelden voor titels kunnen zijn  “10 Manieren om verhuis stress te verlagen” , “101 Tips om in te pakken”, “Gratis verhuis checklist” dit zijn een aantal ideeën zo even uit de lucht gegrepen. In het e-book zorg je ervoor dat je eigen bedrijf naar voren komt. Niet TE, maar subtiel.

Als je moeite hebt  om deze te schrijven kun je een schrijver inhuren of een opzet door een stagiaire laten maken. Het gaat niet om hoe dik het e-book zal zijn maar om de informatie die je weggeeft.

Maar hoe krijg je nou iets terug voor het hetgeen je weggeeft?

CloudFlood
Cloudflood is een handige tool om ervoor te zorgen dat als je iets gratis wegggeeft, je er ook iets voor terug krijgt in de vorm van een “Mention” op twitter of een “Share” op facebook. Ga naar cloudflood.com en volg de instructies op de site.