Koester uw klagers
Bijna 70 procent van de MKB-bedrijven is ontevreden over zijn telecom-leverancier, automatiseringsbureau, bank en internet provider. Die onvrede ontstaat vooral doordat afspraken niet worden nagekomen. In meer dan de helft van de gevallen (60%) is de ontevredenheid ook geuit, maar heeft de leverancier daar volgens de ondervraagden niets mee gedaan.
Dit blijkt uit een door BierlingvandenBroek gehouden onderzoek onder 2.500 Nederlandse MKB-ondernemingen. Ruim tweederde geeft aan nu of in de nabije toekomst naar een andere leverancier over te stappen. Terwijl er ongetwijfeld veel moeite, energie en geld wordt geïnvesteerd in het werven van nieuwe klanten, is men kennelijk vergeten dat bestaande klanten behouden veel méér oplevert. Een goede klachtenregistratie en -afhandeling zal dan ook kwalitatief, commercieel en financieel veel opleveren. Neem je klanten en hun klacht serieus. Oftewel: Hoera, we hebben een klacht!
Klik hier om meer te lezen over het onderzoek van Bierlingvandenbroek: https://www.bierlingvandenbroek.nl/default.aspx?nr=6&n=51