5 tips voor overtuigend marketingmateriaal

Je hebt de juiste diensten en producten voor je klanten. Maar als je vertelt wat je precies aanbied dan is je verhaal vaak te lang of niet helemaal duidelijk. Of je hebt het gevoel te overdreven of te commercieel over te komen als je aangeeft waarom jouw bedrijf beter is dan anderen. ? Veel ondernemers worstelen met het opstellen van overtuigend marketingmateriaal. We trappen vaak in klassiek valkuilen. Zo zijn we bijvoorbeeld vaak te veel geneigd om vanuit onszelf te communiceren dan vanuit de klant (onze visie, onze organisatie, wij bieden….) en gaan we te snel voorbij aan de behoefte / het probleem dat onze klant heeft. ?

Lees verder

Wees kritisch bij het afsluiten van een arbeidsongeschiktheidsverzekering!

Veel ondernemers denken erover om een arbeidsongeschiktheidsverzekering (AOV) aan te schaffen, om het risico van inkomensverlies bij ziekte of een ongeval af te dekken. Dit zijn vaak dure verzekeringen, die per maand al snel vele honderden euro’s kosten. Weliswaar zijn ze aftrekbaar voor de inkomstenbelasting, maar toch.. Result heeft een aantal punten op een rijtje gezet waar je op zou moeten letten:

Lees verder

Auto op de zaak of in privé?

De auto op de zaak of de auto in privé? Waarschijnlijk een van de meest gestelde fiscale vragen van ondernemers. Er bestaat een nogal complexe samenhang van verschillende soorten bijtellingen, inkomensbelasting, BTW correctie privé gebruik, afschrijvingen, BTW- of marge auto, etc. Hierdoor is het in de praktijk zeer lastig om een concreet antwoord te krijgen: wat is nou onder aan de streep goedkoper: een auto in privé of een auto op de zaak?

Lees verder

Ondernemen en Focus

Afzender: Gerhard Loorbach Als ondernemer komt er veel op je af, zodra het bedrijf begint te lopen dan zul je voortdurend met kansen, aanbiedingen en nieuwe ideeën worden geconfronteerd. Sommige ideeën bedenk je zelf, maar je zult ook heel veel input krijgen vanuit de wereld om je heen. Ik ken ondernemers die werkelijk alles als kans beschouwen, ze proberen met iedereen samen te werken en willen uit elke situatie het maximale halen. Op zich is dit in de basis een goeie instelling, goed ondernemerschap is het zien van kansen die anderen niet zien.

Lees verder

Case: 25% korting op de inrichting van een werkruimte thuis

Bij een werkruimte aan huis maakt de fiscus een duidelijk onderscheid tussen een zelfstandige ruimte en een niet-zelfstandige ruimte. In beide gevallen mag zakelijke apparatuur gewoon worden afgetrokken. De zelfstandige ruimte heeft een aparte opgang en sanitaire voorziening en hiervan mogen alle kosten (interieur, schilderwerk, maar ook energie, verzekeringen, etc) worden afgetrokken. Veel ondernemers hebben echter een niet-zelfstandige werkruimte en daar mag dit niet.

Lees verder

Weet jij wat je klantwaarde is?

Eén van de belangrijkste gegevens die je als ondernemer echt moet weten is je klantwaarde, toch zijn er veel ondernemers die hun klantwaarde niet kennen of zelfs niet eens weten wat de term klantwaarde nu precies inhoudt.

Lees verder

Eenvoudig een factuur maken, het was nog nooit zo simpel!

Met mijn uren factureren bespaart u tijd door de gewerkte uren uit u Google Agenda op te halen en hier een factuur van te maken. Met een simpele interface haalt u de uren uit de agenda en maakt u een professionele factuur (PDF) voorzien van eigen logo. Wanneer u in Google Agenda verschillende agenda's maakt kunt u eenvoudig per klant en/of project een factuur maken.

Lees verder