Ondernemersverhaal: faillissement…

Rasondernemer Hans Stoop stapelde jarenlang succes op succes. Het kon niet op. Hij werkte keihard en dat betaalde zich keer op keer uit. Niets deed vermoeden dat het met zijn nieuwste onderneming, een verzekeringsbedrijf, anders zou gaan. Goed, de eerste maanden verliepen wat stroef. Hans had een van zijn beste verkopers directeur gemaakt. Dat bleek een vergissing. ‘Wij ondernemers denken dat we een uniek bedrijf hebben dat niet van buitenaf geleid kan worden. Stom. Ik had een manager moeten inhuren.’ Lees verder


Kwaliteit van accountantskantoren eenvoudig te verbeteren

Uit de jongste kwaliteitstoetsingen van NIVRA en NOvAA bleek dat verbeteringen nodig zijn bij meer dan een derde van de accountantskantoren zonder Wta-vergunning. Wat kunnen deze kantoren, veelal werkzaam in het mkb, doen om hun zaken op orde te krijgen. In het oktobernummer van Accountant gaan de voorzitters van de beide toetsingscolleges in op de achtergronden van de recente toetsingsresultaten. Daarnaast bevat het artikel praktische tips voor verbetering.

Lees verder


Bedrijf verkopen?

Bedrijf verkopen? Vaak droomt de ondernemer er wel over. Maar stelt zich geen doel en laat zich daarom overvallen als het zo ver is. Besluit daarom vandaag om je bedrijf te verkopen in 3 stappen. “Begin met het einde in zicht” is één van de zeven gewoonten van succesvolle mensen (Covey). Besluit nu je bedrijf te verkopen. Op welk moment. En aan wie. Dat gaat in drie eenvoudige stappen:

Lees verder


Goed is de grootste vijand van beter.

Was de explosieve groei van Microsoft een kwestie geluk? Velen zijn er van overtuigd dat de opkomst van dit softwarebedrijf een toevallige samenloop van omstandigheden was, met de uivinding van de pc als geluksfactor. Wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat dit niet zo is. Want wat je ook van het bedrijf mag vinden, het is een feit dat Microsoft nooit stilzit. Ze verbetert voortdurend haar producten, betreedt regelmatig nieuwe markten en heeft ambitieuze doelstellingen op het gebied van bijvoorbeeld marktaandeel. Bedrijven die nooit tevreden zijn, hebben namelijk de toekomst.

Lees verder