Terug naar overzicht

Ontevreden klanten klagen niet

Veel klanten klagen niet graag, maar gaan de volgende keer wel naar de concurrentie.  ‘Zo loop je opbrengsten mis en de kans om je te verbeteren,’ zegt Tim Kieft van bubo.com. ‘Door klanten proactief te benaderen met een online vragenlijst, maak je het gemakkelijk verbetersuggesties te doen.’ Lezers van de Tips & Tricks kunnen dat nu gratis proberen.‘Het behouden van klanten is belangrijker dan ooit. Al het geld dat we besteden aan het werven nieuwe klanten, kunnen we besparen door bestaande klanten te behouden. Onze onderzoeksportal maakt het voor ondernemers en managers gemakkelijk om bij hun klanten de vinger aan de pols te houden,’ vertelt Tim.

Bubo.com
Tim is bubo.com gestart omdat hij een onderzoeksinstrument miste dat gemak, service en flexibiliteit combineerde. ‘Met bubo.com onderzoek je als het jou uitkomt. Je past een template aan, je importeert een adressenbestand en verzendt het onderzoek. De resultaten kun je bijvoorbeeld Online of in Excel bewerken,’ zegt Tim. ‘En mochten klanten toch nog vragen hebben, dan staan wij natuurlijk klaar.’

Probeer bubo.com drie maanden gratis
Lezers van deze Tips & Tricks kunnen nu gratis drie maanden onderzoek doen. Ga naar Bubo.com en maak je account aan. Vul bij Relatiecode RESULT10 in en je profiteert 3 maanden van een ongelimiteerd account.